BLACK MIRROR IV


BLACK MIRROR IV
Third Person

Developer: King Art Games
Release: 2017



Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves


"David Gordon never knew his estranged father particularly well. Still it comes as a shock when he is summoned to his family’s ancestral home in the Scottish highlands, after his father has taken his own life there. David does not know much about his father’s final weeks, but the circumstances of his death seem more than peculiar. Settling the heritage is merely an excuse for David to find out more about the castle his father grew up in, meeting the family he never knew and for shedding light on the mysteries surrounding his father’s death. Tormented by nightmares and waking dreams for all his life, he fears that it might be his destiny to follow in his father’s footsteps, down a path that leads to madness and death. Is there really a curse that has been haunting his family for generations as his father believed? Or are the mysteries hidden inside the cold walls of Black Mirror house of a far more wordly nature? It is up to David to uncover the horrible truths, buried under generations of silence and fathoms of stone."

Στα [+]
•  Η κινηματογραφική διαμόρφωση τής ιστορίας καί τά επιδέξια περάσματα από τό εξερευνητικό στάδιο σέ αυτό τής δράσης, τού φλέρτ ή τού τρόμου. Η σωστή αναλογία στό καθένα απ' αυτά κατορθώνει νά μήν σέ κουράζει, ενώ παράλληλα κρατάει καί αμείωτο τό ενδιαφέρον γιά τήν συνέχεια.

Στα [-]
•  Στόν τεχνικό τομέα τό παιχνίδι έχει τά χάλια του. Καί δέν μιλάμε γιά κάποια bugs πού κάποια στιγμή θά διορθωθούν, αλλά γιά ολόκληρη τήν λειτουργία του: Η οθόνη κυματίζει σάν βάρκα σέ φουρτουνιασμένη θάλασσα καί σύ θα πρέπει κάθε τόσο νά τήν ισορροπείς μέ τό ποντίκι. Μετά τήν έξοδο από κάθε ζουμάρισμα τό πρόγραμμα σά νά ζαλίζεται καί χρειάζεται κάνα λεπτό γιά νά επανέρθει (περιττό νά τονιστεί ότι τήν πρώτη φορά πού θά εμφανιστεί τό φαινόμενο, τό μυαλό σου θά πάει κατευθείαν στό "κρέμασμα"). Οι πόρτες ανοίγουν σάν ρουφήχτρες, χωρίς τήν παραμικρή ένδειξη ανοίγματος (τό μόνο πού βλέπεις είναι ν' απλώνεται μιά κατάμαυρη οθόνη πού εξαφανίζει τόν David). Οι σκάλες λειτουργούν σάν μαγικά portals, μέ τό πού πατάς στό πρώτο σκαλί βρίσκεσαι κατ' ευθείαν στό τελευταίο..., η δέ κάμερα παρακολουθεί τά δρόμενα προσαρμοσμένη στίς Μπρεχτικές θεατρικές απόψεις, απόμακρη κι αποστασιοποιημένη...
Οι μόνοι πού θάναι ενθουσιασμένοι μέ όλο αυτό τό θέαμα θάναι οι προγραμματιστές τού Syberia III αφού, επί τέλους, βρέθηκαν καί κάποιοι χειρότεροι κι απ' αυτούς!..
•  Μαζί μέ τά παραπάνω μπαίνει κι ο κακός φωτισμός τών χώρων, η ανάγκη νά προχωράς κατά διαστήματα μέσα σέ απόλυτο σχεδόν σκοτάδι κι από τήν άλλη, σάν από θαύμα, νά βλέπεις ξαφνικά τήν μικρογραφία τού Μεσαιωνικού κάστρου λουσμένη στό φώς, σάν τήν φάτνη μέ τό άστρο τής Βηθλεέμ από πάνω της!
•  Τεράστιες αίθουσες μ' ελάχιστο ενδιαφέρον, χρονοβόρες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων χωρίς κανένα ενδιαφέρον, ελάχιστοι κι απλοικοί γρίφοι.
•  Η προσπάθεια γιά τήν αναπλήρωση τών κενών πού δημιουργεί η απουσία γρίφων μέ τήν χρησιμοποίηση τεχνασμάτων επιπέδου Telltale (όχι ότι είναι κι η μόνη ή η πρώτη διδάξασα, απλά είναι η πιό γνωστή) πού συνοψίζονται σέ διάφορες δοκιμασίες μέ βάση τό ποντίκι, αλλά καί μέ γρίφους περιορισμένου χρόνου (χωρίς νά είναι δύσκολοι πάντως).
•  Τά υπερβολικά πολλά loadαρίσματα καί μάλιστα χωρίς τήν παραμικρή ένδειξη γιά τό πού οφείλεται αυτή η κατάμαυρη οθόνη πού έχεις ξαφνικά μπροστά σου.
•  Η κλεμμένη ιδέα τού επαναλαμβανόμενου γρίφου μέ τό παντός καιρού κλειδί, η επίσης κλεμμένη (από τήν Εισαγωγή στό Dreamfall Chapters), κακοποιημένη καί παντελώς ξεκρέμαστη εδώ, ιδέα γιά τήν σκηνή τέλους μέ τόν πεθαμένο κηπουρό στήν φλεγόμενη βάρκα (!), η εξίσου κλεμμένη ιδέα μέ τίς φωτεινές σιλουέτες ν' αναπαριστούν σκηνές τού παρελθόντος (από τό The Vanishing of Ethan Carter), αλλά καί η "κλεμμένη" από δικό τους Τίτλο σκηνή μέ τό περιστρεφόμενο δωμάτιο -- γενικά, έχει πέσει πάρα πολύ αντιγραφή...

Συνοψίζοντας
•  Από τήν μεριά τών κατασκευαστών τό παιχνίδι αποτελεί μιά πρόοδο σέ σχέση μέ τό ανεκδιήγητο The Raven, αλλά καί πάλι βρίσκονται μακριά από τό στοιχείο τους πού δέν είναι άλλο από τό cartoonίστικο στύλ. Από τή μεριά τών παιχτών πάλι, η αλήθεια είναι ότι στήν αγορά κυκλοφορούν πολλοί καλύτεροι Τίτλοι, οπότε αυτός εδώ περιττεύει...

Βαθμολογία: 2/5

Παρεμφερείς Τίτλοι

PHANTASMAGORIA I: PRAY IT'S ONLY A NIGHTMARE