AMNESIA I: THE DARK DESCENT


AMNESIA I: THE DARK DESCENT
Action-Horror, First Person

Developer: Frictional Games
Release: 2010



Home Screenshots Review Walkthrough Videos Saves


"The game puts you in the shoes of Daniel as he wakes up in a desolate castle, barely remembering anything about his past. Exploring the eerie pathways, you must also take part of Daniel's troubled memories. The horror does not only come from the outside, but from the inside as well. A disturbing odyssey into the dark corners of the human mind awaits"

Στα [+]
•  Η δυνατότητα μετατροπής του ποντικιού σ' ένα είδος ρεαλιστικής απεικόνισης των χεριών σου.
•  Μεγάλης έκτασης χώροι και συχνές εναλλαγές τοποθεσιών με διαφορετικό ύφος.
•  Εξαιρετικά γραφικά και οπτικά εφφέ.
•  Τά flash back με τις συζητήσεις από το παρελθόν πού ακούγονται κάθε φορά πού πρωτομπαίνεις σ' ένα νέο χώρο σκιαγραφούν με τον καλύτερο τρόπο τον ρόλο του, βοηθώντας στην προοδευτική κατανόηση της ιστορίας.
•  Η ιδέα για περιορισμένη δυνατότητα φωτισμού των χώρων στους οποίους κινείσαι, πέρα από την δημιουργία ατμόσφαιρας, σε σπρώχνει και σ' ένα σχεδιασμό στρατηγικής πού έχει αρκετό ενδιαφέρον.

Στα [-]
•  Οι εμπνεύσεις της Frictional Games φαίνεται να μην έχουν ανα-νεωθεί καθόλου από την εποχή των Penumbra. Το μισοσκόταδο, η stealth κίνηση, τά σκόρπια σημειώματα, οι αόρατοι εχθροί πού μόνο με το τρέξιμο μπορείς να τους αντιμετωπίσεις, ακόμα και κάποιοι μεμονωμένοι γρίφοι (υψωμένη γέφυρα μέ σκουριασμένο στήριγμα, γρανάζια, ανατίναξη βράχων κλπ.) επαναλαμβάνονται αυτούσιοι, κάνοντας τό Amnesia νά μοιάζει μ' ένα είδος συμπυκνωμένης έκδοσης τών προηγούμενων Τίτλων.
•  Παρ' όλα τά θεωρητικά κατεβατά και τις αναλύσεις πού εμφανίζονται κατά καιρούς στο blog των κατασκευαστών για την έννοια του Τρόμου, στην πράξη ακολουθούν το πρωτόγονο και κλασσικό "μπάμ" πίσω από την πλάτη σου. Δοκιμασμένα πετυχημένη τεχνική μέν, αλλά μετά από τόσες φορές πού έχουμε δεί τό έργο, παύει νά προκαλεί εντύπωση.
•  Η παρουσία της Σκιάς (πού σού την πέφτει κάθε τόσο χωρίς εσύ να μπορείς να τήν αντιμετωπίσεις) αντί για τρόμο προκαλεί απλή κούραση, καθώς το μόνο πού επιφέρει ο θάνατός σου είναι να ξαναζωντανεύεις σε κάποιο άλλο σημείο του πύργου!
•  Η εφαρμογή της νηπιακής αντίληψης ότι τρόμος σημαίνει τεμαχισμένα πτώματα, λίμνες αίματος και SilentHillικές άμορφες μάζες να καλύπτουν τά πάντα, έχει σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση αρκετών σκηνών άπειρης αηδίας.
•  Οι απλοικοί γρίφοι.

Συνοψίζοντας
•  Η Frictional Games θα μπορούσε να είχε καλύτερες επιδόσεις αν, αντί νά επιμένει σ' ένα είδος γιά τό οποίο δέν έχει τά κατάλληλα προσόντα, προσπαθούσε νά εκμεταλλευτεί τίς δυνατότητες τού προγράμματός της γιά τήν δημιουργία μερικών πιό σύνθετων γρίφων (όπως έκανε εν μέρει στό Penumbra I) ή, έστω, arcade δοκιμασιών (Penumbra III). Μέχρι νά τό καταλάβει, οι αυτοεπαναλαμβανόμενες μετριότητες μοιάζουν νά είναι αναπόφευκτες.

Βαθμολογία: 2/5

Παρεμφερείς Τίτλοι

COLINA: LEGACY
LETHE
PENUMBRA I: OVERTURE
PENUMBRA II: BLACK PLAGUE