AGATHA CHRISTIE III: EVIL UNDER THE SUN


AGATHA CHRISTIE III:
EVIL UNDER THE SUN

Detective, Third Person

Developer: AWE Productions
Release: 2007


Home Screenshots Review Solution Patch Videos Saves


"Detective Hercule Poirot is back in typical style, turning up at just the right time to begin an investigation into the murder of a famous actress during what should have been the start of a relaxing holiday."

Στα [+]
•  Η ιστορία κυλάει χωρίς τά προβλήματα των δυό προηγούμενων παιχνιδιών. Η αφήγηση είναι συγκεκριμένη, δεν ασχολείσαι με πράγματα πού δεν επηρεάζουν το παιχνίδι όπως στο And Then There Where None και οι πληροφορίες πού ανακαλύπτεις για τους υπόπτους γίνεται σταδιακά, ακολουθώντας τήν ανακάλυψη κάποιων ευρημάτων κι όχι σωρηδόν κι από τό πουθενά, όπως στό Orient Express.

Στα [-]
•  Ο τρόπος μέ τόν οποίο έχει στηθεί τό παιχνίδι, σάν μιά αφήγηση τού Πουαρώ στόν φίλο του Hastings, μετριάζει από τήν αρχή τήν περιέργεια καί τό ενδιαφέρον γι' αυτό πού πρόκειται ν' ακολουθήσει. Μέ τό καλημέρα κιόλας, κι ενώ τίποτα ακόμα δέν έχει συμβεί στό μικρό ξενοδοχείο τού νησιού, ο Πουαρώ έχει έτοιμη τήν λίστα μέ τούς υπόπτους, αρχίζει νά χρονομετρεί τίς αποστάσεις από τό σημείο τού εγκλήματος καί σού λέει καί ποιό θάναι τό θύμα...
•  Η πανομοιότυπη συνταγή στα βιβλία της της Agatha Christie, κι όχι μόνο, σύμφωνα μέ τήν οποία μαζεύουμε καμιά δεκαριά υπόπτους, βρίσκουμε και κάποιο κίνητρο για τον καθένα και ζαλίζουμε τον αναγνώστη ή τον παίχτη με άρες μάρες κουκουνάρες, μπορεί να έχει ενδιαφέρον τήν πρώτη φορά αλλά μετά καταντάει αναμενόμενη καί κατά συνέπεια μονότονη καί βαρετή. Οσο γιά τό ευφάνταστο τέλος του, μόνο συγκαταβατικά χαμόγελα μπορεί νά προκαλέσει καθώς, όποιος έχει διαβάσει ένα δυό βιβλία μέ ήρωα τόν Πουαρώ, είναι προετοιμασμένος γιά όλα.
•  Το περιορισμένο μέγεθός του δεν επιτρέπει την σωστή ανάπτυξη των ιστοριών πού εξελίσσονται παράλληλα με αυτήν της δολοφονίας (τελετές Voodoo, υπόθεση Κατασκοπείας, Λαθρεμπόριο) οι οποίες εμφανίζονται με τρόπο επιδερμικό καί αφελή.
•  Οι χώροι πού διαδραματίζεται η ιστορία είναι σχετικά λίγοι, μικροί καί περιορισμένου ενδιαφέροντος από άποψη γρίφων. Τό περιβάλλον παραμένει σχεδόν ίδιο κι απαράλλαχτο από τήν πρώτη μέχρι καί τήν τελευταία πράξη καί η μόνη αλλαγή πού συντελείται έχει νά κάνει μέ τά σημεία εμφάνισης τών ενοίκων τού ξενοδοχείου. Αρκετά γρήγορα, τό όποιο αρχικό ενδιαφέρον εξανεμίζεται κι όλη η διαδικασία έρευνας μετατρέπεται σέ μιά βαρετή καί ρουτινιάρικη λειτουργία.
•  Το σημειωματάριο τού Πουαρώ είναι λίγο καί ανεπαρκές. Υπάρχει μιά πληθώρα προσώπων,διαλόγων, κινήσεων καί πληροφοριών πού θά πρέπει νά θυμάσαι καί πού δέν καταχωρούνται πουθενά. Ακόμα κι αυτή η καλή ιδέα εμφάνισης τών προσώπων τών ηρώων δίπλα στά ονόματά τους, ακυρώνεται από τήν δυσκολία πού θάχεις νά τ'αναγνωρίσεις.
•  Τό inventory περιέχει λιγοστά αντικείμενα καί δέν εμφανίζει τό ενδιαφέρον πού είχε στό Orient Express.

Συνοψίζοντας
•  Γι' άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι η προσπάθεια για μια πιστή προσέγγιση στα έργα της Agatha Christie λειτουργεί αρνητικά στον adventurάδικο χαρακτήρα των παιχνιδιών. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των κατασκευαστών, είναι λογικό να μην μπορούν να γεφυρώσουν τήν αντίφαση πού υπάρχει ανάμεσά τους. Τά μυθιστορήματα τής Agatha Christie βασίζονται στήν αξιολόγηση τών πληροφοριών πού έχει ο Πουαρώ, κι όχι στήν απόκτησή τους, η οποία, κατά κανόνα είναι απλή: αρκούν κάποια τηλεγραφήματα, τηλεφωνήματα ή παρακολουθήσεις κάποιων συνομιλιών. Στήν πράξη, αυτό σημαίνει εύκολοι γρίφοι κι ένα τεράστιο συνοθύλευμα από πληροφορίες πού κρύβουν καί κάποιο ενοχοποιητικό στοιχείο γιά καθένα από τούς υπόπτους. Από κεί κι ύστερα ο παίχτης καλείται ν' αξιολογήσει τά στοιχεία καί ν' ανακαλύψει τόν δολοφόνο. Αυτός ο τρόπος προσέγγισης ενός αστυνομικού adventure είχει δοκιμαστεί και στο παρελθόν κι είχε αποτύχει. Κι ο λόγος είναι απλός: όποιος θέλει ν' αντιμετωπίσει το έργο της Agatha Christie κάτω απ' αυτή την οπτική θα προτιμήσει να πάρει να διαβάσει το βιβλίο παρά νά κάθεται μπροστά σέ μιά οθόνη καί νά πηγαινοφέρνει τόν Πουαρώ πάνω-κάτω. Ο μόνος τρόπος ίσως για να λειτουργήσει θετικά αυτή η προσέγγιση είναι να υπάρξει ένας πιο ουσιαστικός τρόπος διαχείρισης των πληροφοριών από τον παίχτη, ένας τρόπος πού θα μπορούσε να τού προκαλέσει πραγματικά τό ενδιαφέρον κι όχι όπως γίνεται εδώ όπου ό,τι ακούς καί μαθαίνεις δέν αποτυπώνεται πουθενά αλλού, πέρα από τό μυαλό τού Πουαρώ.
•  Τελικά, το παιχνίδι προσφέρεται μόνο γι' αυτούς πού προτιμούν ν' ασχοληθούν με τον τρόπο σκέψης του Πουαρώ κι όχι με τον δικό τους. Οι υπόλοιποι θα το βρούν νάχει ιδιαίτερα εύκολους γρίφους και μετά από το όποιο αρχικό ενδιαφέρον, μονότονα επαναλαμβανόμενο.

Βαθμολογία: 2/5

Παρεμφερείς Τίτλοι

CRUISE FOR A CORPSE
FATAL ILLUSION
IN THE DEAD OF THE NIGHT
SINKING ISLAND